Model plachetnice HMS Victory VIC45

Kód: GD2248
360,10 €

Ak tento produkt objednáte dnes do 10:00, môže vám byť doručený 6.5..

Skladom už len 1 ks!

Model jednej z najznámejších plachetníc histórie - HMS Victory. - bojová plachetnica britského námorníctva postavená v rokoch 1759 až 1765 v Chatham Dockyard.
Názov pre loď - Victory - Víťazstvo bolo zvolené na pamiatku víťazstiev britskej armády počas sedemročnej vojny v bitke pri Mindene a v bitke na Abrahámovej planine, ako aj v námorných bitkách pri Lagose a Quiberon Bay. Stavebné náklady boli 63 176 £ 3 šilingy, čo je pri dnešných cenách asi 50 miliónov libier. Na stavbu bolo použité drevo zo 6000 stromov a 90% použitého materiálu bol dub.
Prvé roky služby boli v zálohe, s odstránenými stožiarmi stála 13 rokov pri ústí rieky Medway. V marci 1778 bol John Lindsay vymenovaný za prvého veliteľa lode. V máji toho istého roku však vlajku na lodi vztýčil admirál Augustus Keppel a velenie lode prevzal kontradmirál John Campbell. Loď bola vyzbrojená vtedy železnými 32 a 42 lb (30 kanónov), 30 24 lb kanónmi a 40 12 lb kanónmi. Neskôr boli pridané ďalšie dve 68 librové karonády. Pod vedením admirála Keppela sa loď zúčastnila prvej bitky o Ushant. V decembri 1781 sa pod velením veliteľa Henryho Cromwella a pod vlajkou kontradmirála Richarda Kempenfelda zúčastnila druhej bitky pri Ushante. V roku 1797 sa loď pod velením veliteľa Roberta Caldera a pod vlajkou admirála Sira Johna Jervisa zúčastnila bitky pri myse St. Vincent. Po nevyhnutnej renovácii sa počet zbraní zvýšil na 104. Počas služby došlo k zmene náteru lode.
Trafalgar - najznámejšia námorná bitka zahŕňajúca HMS Victory - lode francúzsko-španielskej flotily sa plavili v línii na sever. Okolo poludnia 21. októbra 1805. na myse Trafalgar zaútočil britský admirál Horatio Nelson na nepriateľa dvoma kolónami prúdiacimi cez nepriateľskú formáciu. Takýto bojový plán bol navrhnutý tak, aby odrezal najsilnejšie lode nepriateľa, ktoré boli v presile, a vysporiadal sa so zvyškom.
Pravá kolóna 15 lodí pod velením C. Collingwooda na Royal Sovereign mala odrezať zadný voj, zatiaľ čo ľavá kolóna, 12 lodí pod velením Nelsona na Victory, mala odrezať stred. Počas tohto manévru Francúzi a Španieli pokračovali v paľbe na blížiace sa britské lode, čím spôsobili zmätok. Kvôli slabému vetru sa britské kolóny pohybovali pomaly, takmer hodinu nedokázali odpovedať paľbou. Victory bol stále pod paľbou O 12:45 Victory prekročil nepriateľskú líniu medzi Bucentaure a Redoutable. Keď sa obe flotily priblížili, došlo k streľbe z ručných zbraní. Francúzski kanonieri z Redoutable prebodol Angličanov zhora výstrojom. Veliteľ britského námorníctva, vyznamenaný ako obvykle, bol pre nich ľahkým cieľom. O 13:15 ho francúzsky námorník smrteľne postrelil do chrbtice. Admirál ho prikázal dostať do podpalubia, aby si to posádka nevšimla. Zomrel o 16:30. Bitka však bola vyhratá. Vďaka vysokej morálke a použitej taktike dosiahol Nelson svoje posledné víťazstvo. Spojenci stratili 22 lodí, asi 3250 zabitých, asi 2500. ranených a cca 7 tis. zajatý. Zahynulo 449 britských námorníkov. Táto bitka znamenala začiatok veľkej britskej hegemónie na moriach sveta, ktorá výrazne prispela k vytvoreniu britského koloniálneho impéria.
Potom bola loď generálne opravená. V nasledujúcich rokoch podnikal plavby v rámci blokády francúzskych pobreží a dvakrát sa pod vlajkou admirála Jamesa Saumaréza plavil v kampaniach v Baltskom mori. Loď skončila svoju službu 7. novembra 1812, keď ju zmenili na vrak a kotvila v Gosporte. Vďaka rozhodnutiu bývalého veliteľa lode a neskôr prvého lorda admirality Thomasa Hardyho nebola loď určená na demoláciu. V roku 1889 bola loď premenená na Námornú školu telegrafie. V tejto funkcii loď slúžila až do roku 1904. Po skončení 1. svetovej vojny bol na záchranu lode zriadený špeciálny fond s názvom „Save the Victory Fund“, ktorý organizovala Britská spoločnosť pre objavovanie morí a získal podporu aj od vtedajšej britskej vlády. Nakoniec 12. januára 1922 bolo Victory usadené v najstaršom funkčnom doku na svete: Portsmouth Dock 2 na reštaurovanie. V roku 1928 kráľ Juraj V. oficiálne dokončil obnovu lode.
Dnes je HMS Victory múzeom, ale stále aj vlajkovou loďou britského kráľovského námorníctva. Ako múzejnú loď navštívi Victory ročne približne 350 000 návštevníkov. Loď je momentálne v Portsmouthe.
Náš model sa vyznačuje veľkým zmyslom pre detail. Bol verne zrekonštruovaný a zmenšený na základe historických plánov a nákresov.
Ručne vyrobené prevažne z exotického dreva, ale aj z kovu a prírodných materiálov spôsobom podobným konštrukcii pôvodnej lode.
Výroba modelu trvala niekoľko stoviek hodín.
Produkt umeleckého remesla.
Starostlivo prepracované prvky, ako sú plachty a takeláž, 3 rady kovových kanónov na každej strane, kovové kormidlo, záchranné člny, kovové lampy, bohaté zdobenie. Model neobsahuje žiadne plastové diely. Je kompletne zmontovaný a pripravený na nastavenie.
Model je umiestnený na drevenom podstavci s názvom lode.
Starostlivé balenie - model chránený drevenou klietkou vloženou do kartónovej krabice.
Rozmery: D 47 cm, V 52 cm

Ďalšie informácie

EAN kód5902067224779